Nytt äventyr!

I morgon börjar ett nytt äventyr!
I morgon är jag tillbaka 'vid skolbänken' igen. 
I morgon ska jag börja utbilda mig till florist.
 
Då var det äntligen dags!
Jag har kommit in på lärlingsutbildning florist i Sötåsen, Töreboda.
Jag är spänd och förväntansfull.
Jag hoppas verkligen att detta är min grej, allt jag stortrivs och allt blir så fantastiskt som jag drömt om.
Det var ju ett tag sedan, fast ändå ganska nyss som jag gick i skolan, men denna gång är det en helt annan grej.
Jag har lite svårt att sätta ord på mina förväntningar och jag har tusen frågor men samtidigt inte en ända.
Jag har tjuvkikat lite på både Tidigare elevers och elever som just nu går utbildningen bloggar och då längtar man ännu mer.
Jag vill ha massa vår och sol! 
 
För ungefär 2 veckor sedan köpte jag mig en hortensia, den ser så gott som död ut vilket känns i mitt hjärta.
Aldrig någonsin haft en sådan förut och jag hoppas den kan repa sig igen... tydligen så är det en hyfsat svår blomma att hålla fin... eller är jag okunnig?
Jag hoppas på att få lära mig en massa om blommor och skötsel. Iomed det så kommer jag troligtvis kunna hålla en ny hortensia vid liv längre än två veckor!
 
Vi får se om jag fortsätter att blogga här, via min "gamla vanliga" blogg eller om jag startar en ny blogg där jag kommer att dela med mig av alla skönheter jag nu kommer att få träffa.
Jag lovar att informera alla som vill, var jag kommer att hålla hus i fortsättningen.
 
Hoppas på ett lärorigt och fantastiskt läsår, på återseende!
 
Orkideér är något jag lyckas hålla vid liv i alla fall! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0