Läggdags!

Hej!
Är ni kvar? Jag är knappt kvar och gör ett tappert försök med att få lite hjälp, kankse finns det fortfarande någon som tittar in.
Ni med barn, hur gör ni vid läggdags?
Wilmer sover jättebra i sitt rum, i sin säng. Men!
Det tar låång tid att lägga honom, han "småpratar" gärna en stund och det är väl okej att han vill berätta sin dag för mamma/pappa.
När han berättat klart kommer det till detta för*annade hånskratt som han får till, framförallt mot mig. Han sätter sig upp, jag lägger honom ner, han hånskrattar och så om o om o om o om igen.
Jag "hyssar" honom, använder mig av "vyssanlull" men ingenting verkar hjälpa nu förtiden.
Nu är min fråga till er, hur gör ni? Vad har ni för tips till mig? Har ni provat något som aldrig fungerade?
Jag tycker inte det ska behöva ta flera timmar för o lägga sitt barn.
Det är jag som är vuxen, jag som bestämmer.
Ibland kan jag känna mig överkörd.


/överkördmammasökerhjälp.

Kommentarer
Postat av: Sharon

Om jag ändå hade det så bra. Cassandra vill bara ammas till sömns och vill sova med huvudet på min arm,med en hand på tutten. Just nu när hon är mammig så kan hon inte sova utan mig. Så får du några bra tips,tipsa mig med! Haha

2013-01-13 @ 21:11:05
Postat av: Sharon

Man känner sig ofta överkörd av sina barn haha

2013-01-13 @ 21:11:45
Postat av: Tove

Vi har samma problem, fast lägg till att Viggo hatar sin spjälsäng och vägrar sova i den!

Vi ska prova att köpa en juniorsäng till honom, hoppas innerligt att det ska gå bättre med en sån!

Så nä jag hade väl inget tips jag heller :P

2013-01-14 @ 00:47:45
URL: http://Toves.blo.gg
Postat av: johanna

Vi körde ferbers på Lucas... Så nu får han välling å kvällsmys i soffan sen lägger vi honom bara och han somnar fort. första dagarna skrek han länge och de var jobbigt fast de är ju jobbigt att inte få ordning på nattningarna också och funkar de lika bra på er kille som på vår så är några dagars skrik helt klart värt det!! Nu går nattningen så smidigt. men de gäller ju att klara av att "ignorera" skriken i x minuter. Jag hade inte klarat de om inte Henrik var så bestämd... googla på de så står de hur du gör. :)

2013-01-17 @ 12:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0