Vad beror det på?

God morgon!
Är det vädret som gör det?
Eller beror det på att Wilmerklängapa har sovit dåligt inatt?
Vad är det någon/något gör? Svaret är att idag känner jag mig mindre positiv, inte alls lika glad (betyder ju att dagen bara kan bli bättre) och frustrerad.
Wilmer har blivit lite förskyld, inte kostigt med tanke på hur mössan satt på huvudet när han vaknade efter några timmars sömn ute i vagnen.
Han har nog haft svårt att andas inatt och vaknat flera gånger och varit jätte ledsen. Det ända som hjälper då är när man ligger i mammas famn och lyssnar på hjärtljud blandad med tyst sång och kärleksfulla ord.
Jag har fått sitta upp och vagga min lilla son ungefär halva natten och i morse när klockan var strax innan sex kände både jag och Wilmer att det var dags att gå upp, jag kände mig och såg säkerligen ut som ett lik.


Frustrationen beror på klädesbrist. Nej det är inte så att jag inte har några kläder för jag har två garderober och en byrå med kläder, så det finns. Men ingenting passar! Men så var jag ju i örebro och shoppa loss för två veckorsen, dom kläderna då? Japp, ett par av byxorna sitter prislappen kvar på, har inte känt för att ha dom på mig än. Och dom gröna byxorna, som jag trodde skulle bli min favorit, ja dom är för stora...
Bea va ju snäll o sydde in dom i vaderna så de blev stuprör, japp, de är ju stretch och blir stora på nolltid, både lår, rumpa och midja. Vilken miss!

Vi började ju med lchf här i Januari och det var ju faktikst meningen att jag skulle rasa i vikt, men... men men men jag blir ju aldrig nöjd. Nu vill jag helt plötsligt gå tillbaka dit jag var, så jag har massa kläder som passar igen. Finns inget värre än för stora kläder. Men när ska jag börja tänka på stackars barnen i afrika som inte får mat eller "snygga" kläder? Jag skäms en smula när jag tänka på hur kräsen jag är.



 
Det har hänt mycket sen september!



Oj, de blev ett långt och djupt inlägg. Var väl längesen och nu fick ni lite tid att gå.
Jag sitter här i soffan medan Wilmer river runt i gåstilen... vi väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så vi kan åka till farfar. Kankse att vi ska åka upp till älsklingens jobb och hälsa på så länge?
Återstår att se, jag kikar nog in senare. Kramabana!

Kommentarer
Postat av: Betty

Men lilla Puffan man kan inte rasa i vikt när man inte väger så mycket, det är ju inte biggest looser vi pratar om direkt. Du är så fin som du är <3

2012-03-15 @ 10:20:45
Postat av: Amanda

Håller med föregående talare! Men du kanske måste ge det lite tid med.. Du har ju bara gått på det i två månader :p Eller så får du börja träna, de som du gillar så mycket ;) haha!

Fina bilder på wilmer förresten :)

2012-03-15 @ 10:26:34
Postat av: Stephanie

Jag har min egen tolkning av biggest looser, och när jag läste inlägget igen såg jag hur man misstolkar det. Jag menar att även fast jag tappat massa kilo nu, så är jag inte nöjd för då passar inte kläderna och nu ångrar jag att jag inte är kvar där jag var då.

Tack för era fina kommentarer!! <3

2012-03-15 @ 10:38:44
Postat av: Betty

Då har jag världens bästa idé. Vi tar en ätarvecka så passar kläderna igen ;) Jag har samma problem, mina stretch hänger numera och det är inte snyggt. Eller så kan vi bli miljonärer och köpa oss kläder som passar ;))

2012-03-15 @ 12:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0