trädgården


Go kväll mina vänner!
I morse fick jag sovmorgon, killarna gick upp själva och fick lite tid bara dom två och det tackar jag för!
Mamma kom hit och lämna tillbaka bilen som hon hade lånat, så skulle vi skjutsa hem henne igen då var morfar och hälsade på så vi blev kvar i Mölltorp på mat!
Vi kom hem igen kvart i tre, då började vi röja lite i trädgården.
Krille rev ner en bit av staketet, tanken är att det ska komma upp ett nytt nu i vår.
Jag gav mig på min lilla rabatt som vi har vid vårt "garage".
Jag såg dock ingen större skillnad på ogräset och de som faktiskt va blommor.
Borde jag ens skriva de där med tanke på att jag arbetar i en handelsträdgård? HAHA
hur som hellst, de jag visste va de va, de lät jag sitta kvar och sen planterar jag nya blommor, dom sorterna jag vill ha!
Det är mycket finare nu när allt ogräs är borta, de var en heldel som strök med idag!
Krille fick även ett ryck och sågade ner ett träd + några skott som kommit upp lite här och där i trädgården.

Det känns i hela kroppen att vi är på väg mot våren, det liksom kliar i fingrarna. Jag vill börja plantera och mixtra i min trädgård!!!
Jag har tusentals ideér, men vi får lugna oss. Ta en liten bit i taget. Rom byggdes ju inte på en dag.

Nästa steg är i alla fall att måla pallkragar, för där ska det sås!

Jag hade egentligen massvis att skriva här, men nu är det en bra film på tvn så jag kan inte koncentrera mig.
Förhoppningsvis kommer jag med några vettiga rader i morgon!

Ha en bra kväll, så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0