Fullt upp, men äntligen!

Äntligen får man väl säga!
Igår ville jag så gärna sätta mig ner och blogga om min fantastiska dag, men jag hade fullt upp!

Grattis Sverige på "födelsedagen" i efterskott får man väl säga.
Igår var det nationaldagen och den firas i vanlig ordning med marknad på fästningen.
90 knallar hade tagit sig dit och jag tycker det är mysigt med marknad.
Många tycker att de är mycket samma sak, men jag tyckte att de var jättebra.
Synd bara att jag inte hade mer pengar att spendera.
Tänk sen när Wilmer ska köpa massa saker också, kommer bli katastrof!
Vi kom till marknaden tidigt, redan halv elva och vi åkte nog inte där ifrån fören halv två.
Wilmer hade så mycket att titta på så han glömde bort att både äta och sova.
Jag köpte mig en par foppa tofflor som jag ska ha i sommar när jag jobbar och Wilmer fick en Alfons tröja (bild kommer men nu är den i tvätten!)
Kristian fick inget speciellt, vi fuskade lite med lchfen och köpte marknadsgodis.

6/6 2012
Wilmer trivs bra i sin vagn!

På eftermiddagen när Wilmer tog en lååång tupplur passade jag och Kristian på med trädgårdsarbete, jag ränsa ogräs och han skar raka och fina kanter på gräsmattan, ser stilrent och fräsht ut!

Senare tog jag med mina grabbar och gick till ICA för att handla, vi gick faktiskt... Var ute en lååång stund och eftersom vi redan hade fuskat med godis under dagen unnade vi oss mjukglass vid kanalen på kvällen.
Åååh, de va en så härlig dag igår!
På kvällen hyrde vi en film och somnade ovanligt sent för att vara oss, men lika pigg (trött) är jag för de, spelar visst ingen roll om man lägger sig 21.30 eller halv tolv-tolv.

Idag har jag vattnat heeeela långa dagen på jobbet, visserligen är det mycket färre kuber som ska vattnas nu med tanke på att det är endel so åkt iväg, men det tar sån tid. Speciellt nu när man inte hittar tankrören bland alla fina blommor :)

Krille va på hugget med maten när jag kom hem, vi grillade kött!
Sen ringde jag några samtal till försäkringskassan om föräldrardagar och bar upp några kartonger med kläder på vinden.
Wilmer har inte brist på kläder i alla fall!


Tänk om man hade lika mycket kläder till sig själv!

Nu har vi precis kommit hem från en härlig promenad i kvällssolen och Krille håller på o söver Wilmer som verkar vara motvalls idag, tydligen har ingenting varit bra idag... hm...

Jag ska ta tag i tvätten nu som ska vikas så det får plats med en ny laddning i morgon. Sen tänkte jag äta lite kvällsmat och sedan gå och lägga mig.
Kanske passa på att kika lite på tvn, för i morgon börjar väl den där träliga fotbollen? Då kan man ju inte titta på tv på flera dar.....


Ha en bra kväll mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0