Jag vill ha tips och ideer!

Hej mina kära läsare!
Nu sitter jag här och har en fundering.
Wilmer har de senaste dagarna ändrat livstil, nästan helt och hållet. Sömnen är inte som den en gång har varit. Han sover betydligt mindre på förmiddagen och jätte länge på eftermiddagen. Jag har testat att dra ner på sömnen under dagen för att få honom att sova hela natten.(vilket han har gjort de tre senaste dagarna). Detta har mer gett resultatet att han är grinig under dagen och övertrött på kvällen.
Igårkväll somnade han inte fören efter tolv och ändå gick han upp innan sju. Idag har han knappt sovit något och somnade runt halv tio.
Nu kommer vi till mitt egentliga problem.
Ikväll fick han 200 ml vatten + vällingpulver.
En stund senare fick han 100 ml + pulver igen och efter det somnade han.
De blir ju över 300 ml välling.
Hur mycket ska man ge sin snart tio månader gamla bebis?
Skulle man kunna byta ut 8 månaders vällingen mot 12 eller är den lite väl kraftig?

Tacksam för alla tips!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

va äter han till kvällsmat innan? låter som har blir en wille-wannabe ;) haha... han åt ihjäl sej på flaskan ett tag kändes det som. nu får han 2 års välling, 1.5 års vällingen blev han jättedålig i magen av.... o inte har han tagit skada :) men han vaknar ändå på nätterna o vill ha, fast inte så ofta som när han va mindre.. prova dej fram , du märker ju rätt snart om han reagerar på kraftigare välling. jag tror han snart hoppar över f.m luren jag , dom har en övergångsperiod sen runt 1 år (olika barn såklart men ett snitt) så sover dom "bara" ett par timmar på e.m. dom vill ju va med så mycket som möjligt, han är ju stor nu :-)

2012-07-03 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0