Fixa & Dona

Mina pojkar ligger nere och sussar.
Själv sitter jag uppe och tittar på tvn...
Har så svårt att somna på kvällarna.
Wilmer sover oftast länge på morgonen,
vilket gör att jag inte är speciellt trött när det väl ar dags för sovning.
Bara för att jag skriver så så lär han gå upp ap tidigt i morgon!
I morgon har jag lite att pyssla med, tänkte nog ta en prommenad ner till byn och kolla om bokhandeln
har den lilla detalj till mitt projekt som saknas.
Visade Krille på ett ungefär hur det skulle se ut och han verkade inte tycka att det var någon dum idé.
Jag behöver ta mig i kragen och kila bort till min farbror och se om han kan klä om dynan till Wilmers lilla soffa som jag har målat om, kommer ni ihåg den blåa?

Numera är den vit och står i pannrummet.
Jag väntar ju på att vi ska fixa till Wilmers rum som för tillfället är ett "dumpa-skiten-där-inne-tills-vi-hittar-en-bättre-plats."
Jag vill måla väggar, tapetsera en fondvägg och göra det mysigt där inne.
Vi har mycket, men inte allt till det. Jag saknar tillexempel en vit expidit hylla från IKEA, har dock inte bestämt mig ifall det blir en "fyra" eller "åtta". Åttan vore ju bra för då får man plats med mera förvaring... Men den kankse blir stor? Får titta på detta!

Men man kan ju inte hålla på o renovera helatiden, de finns ju inte ekonomi till allt. Kankse blir det så att väggarna får förbli beiga ett tag till men att vi kan få in lite möbler och lite inredning? Wilmer fick bland annat två jättefina tavlor i doppresent som jag verkligen vill få upp.. ååh de kliar i "pyntar-fingrarna"!

Shit, vad man blir ivrig när man tänker på hur mycket man kan göra. Har aldrig någonsin varit mer intresserad av att pyssla, inreda, fixa o dona som jag är nu.
Mitt vårprojekt är även att måla pallkragar och sen ska jag något gott i dom.

Vi hörs i morgon!


Kommentarer
Postat av: Therese

Du har kommit igång ordenkligt med inredning in din blogg också ;) Hur går det med LCHF föresten ? :)

2012-01-31 @ 22:51:08
URL: http://hammarstrqm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0