Sugen och bitter!

Nu har vi tittat på halv åtta hos mig.
Åh jag är såå sugen på allt gottigt!
Cheescake bland annat!
Har kollat runt på lchf-recept för detta men jag saknar fortfarande sukrin...
Shit, jag känner typ "vad har jag gett mig in i. Potatis, ris och pasta är ju så underbart gott!"
Jag vill att veckorna ska gå fortare så jag är klar med min dietperiod, och kankse om det går så vill jag sakta men säkert gå tillbaka till "vanlig" kost, MEN! Då kan det ju även hända att man går upp de kilona man lyckats gå ner.... Jag vet inte alls, känner mig just idag väldigt förvirrad. Kan inte bestämma mig för om jag trivs eller inte. Antar att det är "avgiftningen" men allt sött som jag inte får i mig.
Som småbarnsföräldrar har vi inte överflöd med pengar i januari månad och jag kan säga att jag längtar till lönen kommer!
Den kommer ju snart som tur är!

Och från de ena till de tredje, det här med keycode som ringde mig. Dom hade mycket riktigt spelat in samtalet. Dom spelade dock bara in när jag svarade "ja" och när jag svarade ja, trodde jag att jag svarade ja på att hon hade rätt adress hem till mig så att hon kunde skicka information. Hon spelade altså inte in då jag tydligt sa "jag vill INTE ha något från er innan jag har pratat med min sambo" Borde begära att få lyssna på denna inspelning. Jag får ringa konsumentrådgivarna och se om dom kan hjälpa mig. Om inte får jag betala 299:- för det här året. trehundra jävla spänn i sjön!
För er som har och inte vil ha detta ska ni vara medvetna om att ni har 12 månaders uppsägan på era abonumang.
Jag var sakpligt irriterad och otrevlig.
Tanten ja prata med sa vänligen men bestämt det som hon har blivit tillsagd att säga, jag svarade.
"Jag behöver altså betala denna fakturan, låta de gå 12 månader för att bli av med er? Och då vill jag heller alrdig mer i hela mitt liv höra någonting ifrån er är det korrekt?" Svaret blev ja.

Då får man bita i de sura äpplet och hoppas på att dom aldrig hör av sig till mig. Nu har jag lärt mig att ALDRIG ge en telefonförsäljare än chans, så sorry suckers sök annat jobb!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kan tipsa dig om shirataki som finns på bodystore.se! De finns i nudlar, ris och pasta -form, och innehåller bara 5 kalorier per påse. De används som ersättning för vanlig pasta osv till folk som går på GI eller lchf diet så man fortfarande kan ha tillbehör till maten, kostar bara 25:- per påse :)

ett litet tips :)

2012-01-24 @ 21:45:12
Postat av: svar

Åh tack för tipset, använder du dig av någon av dessa dieter eller hur kan du sånt? ;)

2012-01-24 @ 22:49:43
Postat av: Annika

Hej hej!!!



HÅLL UT!!!! Suget försvinner!!! Du kommer att må så mycket bättre om ett par dagar. Leta inte redan efter ersättare till sockret. ha en avgiftning på ett par tre veckor så är inte suget lika starkt längre. en alkolist blir inte av med suget på två dagar eller hur? se inte detta som en bantningskur se det som en livsstil!!! jag har ju hållt på med LCHF sen april, men nu under renoveringen och julen har jag ramlat tillbaka till vanlig mat och det var länge sen jag mådde så dåligt som jag gör nu. kroppen behöver verkligen inte kolhydraterna i den omfattning vi är vana vid... nu när pengarna kommer igen så är det slut på kolhydrater!!!

Lycka till och ha tålamod!!!!!

Kram

2012-01-24 @ 23:22:19
Postat av: Amanda

Ne ja går inte på nån diet utan ja försöker att bara byta ut vanlig pasta mot shirataki ibland bara för att minska på kaloriintaget, när ja känner för att va lite nyttig helt enkelt :) hoppas de hjälper dig :)

2012-01-25 @ 10:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0