Recept

Bacon inlindad kycklingfilé med Brieost och Wokgrönsaker.


image description

♦Recept♦
3-4 pers.

900g Kycklingfilé
1/2 påse wokgrönsaker (eller om man vill ha ris till)
1 "trekant" (liten förpackning) brieost.
1 pkt Bacon
1 msk creme fraisch
3 dl grädde
Currykrydda, Chilikrydda, peppar.
(allt detta efter egen smak)

Linda in fileérna med bacon och lägg en bit ost mellan.
Krydda först kycklingen och stek den. När fileérna är genomstekta, slå på grädde och creme fraischen.
Krydda mer, om man vill.
Nu när jag skriver detta recept slog det mig att man kunde skivat en chillifrukt i tunna strimlor och lagt i.
Låt puttra, 10-15 minuter.
Stek på wokgrönsakerna.
Färdigt att servera!

Som ni ser har jag, även fast jag går på lchf valt att fortfarande äta morötter och endel majs.
Det gör man ju givitvis som man vill. Mina recept är ofta improviserade så man tager vad man haver och mängden är inte jätte noga. Det viktigaste är att man efter hand smakar av!
Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0