Midjemått

Nu ska vi ju som sagt börja med LCHF i morgon.
Har varit nere på ICA och köpt lite så jag klarar mig ett tag.
Min alldeles egna coach mosterBetty kommer hit i morgon och lär mig ett och annat!

Ni som vet, är tacos okej med Lchf (utan bröt och tacosås) ?
Borde ju va okej, gurka, majs(har hört att de inte är okej, är det de?), ost, creme fraich, paprika, champinjoner,sallad, köttfärs...

Nu har vi tagit midjemått, men nu undrar jag ju var midjan är?
På bilder på ex HM så är det långt upp, typ navlen? Eller ska man ta där man är "tjockast"?

Krambanan!

Kommentarer
Postat av: Tove

Har alltid också undrats vart midjan sitter, har noll koll.

2012-01-22 @ 22:24:19
URL: http://tviv.blogg.se/
Postat av: Bea

När jag gick mode & design fick vi lära oss att midjan är det ställe där man är smalast, alltså en bit OVANFÖR naveln! Att många tror det är vid naveln är ju för att nutidens mode är byxor som slutar nånstans där... Sen kan man ju välja vart man vill mäta, det är väl mest troligt att man minskar mer där man är som störst men just midjan sitter som sagt lite längre upp :) Lycka till!

2012-01-22 @ 22:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0