Kvällsrader.

Vilka sysslor ska man ha som mammaledig?
Tvätta, städa, diska, laga mat, byta blöja, mata, leka?
Låter för mig ganska rimligt, fast sen kom jag på att dygnet är 24 timmar lågnt, veckan är 7 dagar.
Sen kom jag på att jag också vill hinna med att vila och umgås med vuxna människor.
Något som jag ofta prioriterar vilket resulterar i att disken inte alltid är diskad och tvätten sparar jag gärna på o tar ett par maskiner då jag väl är på det humöret.
Tiden med Wilmer går ju alltid först, o maten klarar jag mig inte utan.
Jag vet inte om jag är ensam om o känna mig påverkad av hormoner fortfarande?
Jag är trött och hungrig, humöret är inte alltid på topp, men man ska va glad för de man har.

Läste också på facebook, en tjej hade skrivit
"Lönen är som mensen, kommer en gång i månaden, varar i fem dagar och om den inte kommer blir man orolig." En liten avstickar, kände bara att jag ville dela med mig av den. haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0