gult, som curry.

Hej alla underbara läsare!
Idag känns allting mycket lättare!
Idag går vi under temat gult, jag har gjort en Chickenwok-gryta med curry!

Receptet är superenkelt, kan ätas både av Lchfare men även "vanligt" folk.
Vill man, har man ris till detta.



Recept för två portioner.

2 dl cremefraisch
1/2 till 1 dl grädde
1/2 påse Wokgrönsaker (ex findus, ica)
2 kycklingfileer
Currykrydda
Chillikrydda
(eller vilken krydda man egentligen vill,
glöm inte att smaka av efter hand.)
Mängden grädde och creme fraisch varierar på hur mycket sås du vill ha.

Skär kycklingen i "små" bitar. Stek wokgrönsakerna och kycklingen.
Blanda grädden och creme fraichen, krydda, koka upp. Lägg i kycklingen och woken och låt
småputtra ca, 10-15 minuter.

Tycker du att den smakar för mycket grädde/cremefraich kan man koka längre.
Men det är bättre att koka en stund innan man slänger i grönsakerna, annars tappar dom krispigheten.

Bonapitit!

Kommentarer
Postat av: Betty

Får hybris igen och förstår att du inte har bråttom utan kan inte stava ;) Wok med ett o och creme fraiche, förlåt, kunde inte låta bli men det är nåt inom mig som går igång på felstavning ha ha. Bra jobbat med maten i alla fall, känns det lättare idag? Har sötsuget minskat? Jag gör en kladdkaka till efterrätt på lördag nu när jag hittat sukrin.

Kram Moster

2012-01-25 @ 14:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0