Glödhet.

Igår eftermiddags kände jag hur min lille plutt vad väldigt varm, jag sa till Krille att känna men han var själv varm och tycte inte att det var farligt, nene tänkte jag... En timme senare började han bli riktigt gnällig och jag tog tempen, 38,6. Ja, lite högre var det ju... Han var glödhet på mage,tygg, nacke och huvudet.
Han låg och gnydde i soffan där Krille hade lagt sig med honom.
Han fick en alvedon och sen gick vi ner o la honom i källaren, där är det ju svalt.
Helatiden sög han förbrilt på tummen och gnydde, stackarn!
Vid tjugo över två vaknade han och då var han verjligen glödhet.
Jag tog tempen igen och då hade den stigit till 39,7. Shit tänkte jag, jag läste väl att tempern skulle gå ner på natten?
Han fick ligga mellan oss, det är ju alltid mysigast att vara nära mamma och pappa när man är sjuk.
Han somnade om igen och vi gick upp halv tio, skönt!
NU tog jag tempen igen och han hade 36,7 Puh! Jag an andas ut, eller ja märkte ju att han va feberfri när jag tog ur honom ur sängen men ändå.

Vadan denna febertopp? Min första tanke vad tänder.  Ni som vet är detta ett vanilgt symtom?
Jag ska kolla under dagen och se så han håller sig på normaltemp. Det är ju aldrig roligt och ha feber.


Mina älsklingar bara några dagar efter hemkomsten ♥


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag kollade runt lite på nätet för jag fick alltid själv höra att ja hade jobbigt när jag skaffade tänder, så ja hittade den här sidan och där står det att feber är en symptom .. Du kan ju läsa själv :) http://www.babyn.se/babyns-forsta-tander.html



Dags att köpa bitringar nu då! ;)

2012-01-31 @ 11:15:51
Postat av: Anonym

Haha tack Amanda! :)

Han har en bitring och den är verkligen högt på listan!

2012-01-31 @ 16:07:26
Postat av: Maria

Båda mina barn har fått feber utav tänderna, men det har varit precis när tänderna spricker igenom tandköttet. Dom kan även bli lösa i magen, dreggla och tugga mycket. Om du inte ser så kan du känna runt med fingret, känner du nått vasst så¨var det garanterat de ;)

2012-01-31 @ 22:15:32
URL: http://lvlammaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0