Det blir aldrig som man tänkt sig...

Idag har vi tapetserat fondväggen. Blev ruskigt nöjd, de blev riktigt snyggt faktiskt!
Bjöd över våra kära grannar för att malligt visa upp vad vi gjort, berättade vad nästa steg skulle bli (byta bänkarna) och då berättade dom snällt för oss att diskbänken sitter fast under kaklet.
Shit!
Då blir det altså kakelbyte också, något vi inte hade räknat med.
Innan vi började renoveringen ville jag byta kakel, men nu när vi är tvugna känns det inte lika kul längre.
Budjeten är spräckt.
Så i morgon blir det en sväng till Skövde för att se vad de har att erbjuda. Själv är jag kräsen...
På måndag lämnar vi in köksluckorna för omlackering och jag känner att mitt kök är ett kaos.
Snart fyller jag år och ska ha kalas, det känns inte så roligt när allt är en ända stor röra.
Pratade med en kille som ska kakla åt oss, han kunde fixa de relativt snabbt så hoppas han hinner det innan nästa vecka är slut. Vore skönt om kakel och bänkar är på plats, så bara lådor och skåpsluckor saknas, då kan man bjuda hem folk i alla fall. Blir ju ändå bara släkten men...
Ja, det kommer i alla fall bli såå snyggt när det blir klart!

Natten till idag så kunde jag inte sova, va så spänd över att tapeterna skulle upp och skivorna skulle fixas sen va vi nästan klara... men, icke sa nicke!

Här kommer i alla fall bilder på väggen!


Före


Efter, skillnad va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0