Bakdags!

Idag är det fredag den 13 Januari, kan ni tänka er? För er som tror på skrock ger jag er ett tips att stanna inne!
Jag tror absolut på otur idag, men när jag tänker efter så de senaste gångerna då nummer 13 har infallti på en fredag har jag inte haft otur...

Idag skulle jag gått till skolan men har varken barnvakt eller känner mig särskilt kry.
Wilmer är som förstenad frmför tvn och vill inte vara med sin mamma för tillfället.

på tisdag fyller jag år, hela 21 år! Tiden går fort hörni!
På Söndag är det kalas och jag har bakat lite.
Igår gjorde jag kladdkakemuffins och idag gör jag chokladsnittar.
Det hinner eventuellt bli något mer innan söndag, dock inget mer med choklad för nu tog kakaon slut!
Behöver handla egentligen men jag tycker det är såå tråkigt!
Jag tänkte att när pengarna rullar in ska jag ta mig till skövde ich handla på mig så jag har sen.
Vet inte varför, men de är väl bökigt o handla med Wilmer antar jag, han är ju rätt tugn o sen bära påsar på de.
huja!

Kakorna är i ugenen nu medan ja skriver några rader, klara om sisådär 5 minuter och sen tänkte jag umgås lite med min son.
Han kan ju inte glo på burken hela dagen!


Baka baka liten kaka, rulla rulla liten bulla, ringla ringla liten kringa.
Nagga den, sockra den och skjuts in i ugnen!


Chokladsnittar

Sätt ugnen på 200 grader

Recept
200 g smör (äkta blir godast)
2,5 dl socker
5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 dl kakao
1 st ägg

Pensling
1 st ägg
Pärlsocker

Gör så här
Blanda ihop ingredienserna antingen för hand eller i matberedare.
Dela degen i fyra delar.
Gör rullar av varje, i samma längd som bredden på långpannan.
Platta till dem något.
Pensla med ett ägg och strö rikligt med pärlsocker över dem.

Grädda i 13-15 min. Skär dem försiktigt lite snett, (använd en vass kniv). Låt de svalna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0