Flowerpower!

Visst är det ljuvligt med blommor?
De lila/rosa orkidéerna har gått i "ide" och blommar inte för tillfället. Tråkigt tycker jag för dom är såå fina!
Det var faktikst Krille som fick in mig i orkidéträsket. Han har lärt upp mig hur man tar han om dom, som om de vore små bebisar :)
Kan man få nog av orkidéer? Just nu har vi 9 stycken! 3 lila, 6 vita.
Jag brukar passa på att köpa orkideer när jag är på Ikea, dom är en aning billigare där och minst lika "hållbara".
Blir nog eventuellt två vita till köksfönstret ser framöver.
Och kanske tre till tv-rummet.
När jag gick in o spanade lite i "Wilmers rum" såg jag att de där inne äntligen hade slått ut! Dom "dog" dirket när vi köpte dom och har inte blommat fören nu, men nu är det jätte många blommor på, wiie!
Fram tills igår hade jag julblommorna uppe, Svärmor var i stan i fredags och då passade hon på o köpa nya blommor till mig. Vilken lycka!
Jag tycker att det är lite illa att ha kvar julblommorna i februari, då är julen slut för längesen!
Nog om blomtjat!

 
  
Visst behöver man lite vårinspiration såhär när kylan tränger sig på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0