Riktig mat?

Här sitter jag och klurar på kvällens trerätters meny!
Grannarna ska ha bf (barnfritt) ikväll och då tänkte vi bjuda över dom på middag.
Vi har ju varit där så mycket nu det senaste så jag känner att det är dags att bjuda igen!
Johanna är ju en väldigt bra kock så vi får se hur jag ligger till i jämförelse med henne.
Innan de svarade på frågan om middag undrade dom "får vi riktig mat?" haha
Och med riktig mat menar dom kolhydrater. Svaret är både ja och nej. Ja till riktig mat, nej till kolhydraterna!
Middagen är ännu hemligstemplad men jag har påbörjat inköpslistan och Krille ska sluta tidigt idag.
Jag tror att han ska sluta tidigt för att kunna umgås med sin nya bil...

Wilmer min lilla goding vaknade sex minuter över tolv inatt, klarvaken! Han låg i sin säng och pratade och var så glad.
Det var svinkallt i källaren så jag fick tända i kaminen.
W somnade någon timme senare och sov till fyrasnåret. Även då var han klarvaken och låg och pratade så glatt. Krille fick nog och la sig uppe på soffan. Själv ignorerade jag pratet och sov vidare. Är jag en hemsk mamma?
Han är ju inte missnöjd på något sätt, utan då säger han ju till o då får jag självklart prata tillbaka.

Nästa gång han vaknade och var pratsjuk så var klockan tjugo över sju! Fyyy. Vi gick upp, han kollade på tv och jag vilade mig på soffan.



Sen åt vi lite gröt och nu ligger han utslagen i soffan. Snart dags för mig att ta på mig kläder, Wilmer har också pyjamasen på. Men de ska man ju ha när man sover hihi!

Jag återkommer senare!

Kommentarer
Postat av: Betty

Riktig mat! är ju faktiskt den som vi ätit sen stenåldern så egentligen kan man kalla kolhydraterna för fuskmat ;)Det är ju bara så tråkigt att kolhydraterna är så smaskiga :)

2012-02-10 @ 13:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0