Ordning & reda!

Är ni som jag och har kryddorna i alfabetiskordning?



 



Chili och Curry är mina två favoritkryddor. Någon av dom använder jag dagligen!
Curryn fungerar bäst på kyckling tycker jag och det tycker väl dom flesta?
Chilli däremot fungerar bäst på kött, men jag använder mig även av chili på fisk ibland.
Vaniljpulvret är den nyaste familjemedlemmen här.
Den kom till oss när vi började med LCHF och jag kan säga att den är en stor favorit!
För er som precis har börjat, ska börja eller håller på med LCHF.
Tänk på att det är detta vaniljpulvret dom menar i recepten, altså inte vaniljsocker.

Jag visar gärna upp mina kryddor, jag har två hyllor. Varav en är fylld.
Jag tycker också att det ska vara stilrent därför använder jag mig av samma märke.
Tanken är att ha båda hyllorna fyllda, alltid bra att ha många olika kryddor hemma.
Då kan man lätt testa nya smaker!


Kommentarer
Postat av: Melissa - Livet i ett Fängelse!

Kikar in på din mysiga blogg och lämnar lite tassavtryck att jag vart här :)

Händer det nått speciellt idag? :)

2012-02-29 @ 00:19:58
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0