"Huskur för bryggar'n"

God morgon alla kaffeälskare!
Hur många av er är det som tar en kopp varje morgon?
När jag tänker efter är ni nog inte så många, men kanske dricker ni kaffe någon gång mitt på dagen istället?
Det är nog fler...
Har ni tänkt på hur sunkig kaffebryggaren blir efter ett tag? Och jag kan till och med känna skillnad på smaken efter ett tag då jag inte rensat ur alla beläggningar.
Det finns ett lätt lätt att få ur dessa beläggningar och det finns säkert ni som ofta använder er av detta men det finns nog också ni som aldrig hört talas om det så jag tänkte faktikst berätta!


Häll i 1 dl ättika och 6 dl vatten, sätt på och låt en del rinna igenom. Stäng sedan av bryggaren i 10 minuter, så att medlet får verka. Brygg färdigt och häll ut det bruna vattnet.

Obs! Brygg igenom vatten minst fyra gånger innan du gör kaffe, annars kan det smaka ättika. Ett knep som fungerar lika bra är en påse citronsyra och 5 dl kokt vatten, samma procedur.


Kommentarer
Postat av: Suss

Satt faktiskt här o lyssnade på kaffebryggaren som börjat puttra som skam. Har nu satt igång avkalkningen, men tog dock lite mindre ättika.... Tack för tipset "Puffan" !! Ha en bra dag...

2012-02-06 @ 10:33:37
Postat av: Svar

Härligt suss! Hoppas ditt kaffe smakar bättre i eftermiddag hihi :)

2012-02-06 @ 10:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0