Fläskfilé på en Onsdag!

Kan man säga att det är lyxigt att äta fläskfilé mitt i veckan?
Jag har faktikst inte mycket annat i frysen haha...
Hade en slatt på 250 gram, precis lagom till en person!
Kokade också lite blomkålsris, det är inte så dumt faktiskt!
Lite brönsaker och bearnaisesås så blir det mumma ska ni se!



Blomkålsris är super enkelt, har jag berättat hur man gör tidigare?
Jag minns faktiskt inte. Men i alla fall. Riv blomkål i dom störta hålen på rivjärnet.
Koka upp vatten, släng i den rivna blomkålen i tio sekunder. Häll av vattnet och servera!

Kram! ♥


Kommentarer
Postat av: Betty

Ser mumsigt ut :) Har faktiskt inte provat blomkålsris ännu, måste ta mig i kragen och göra det

2012-02-08 @ 13:43:45
Postat av: johanna

nä då..vi åt också fläskfilé med ungsrostade rotfrukter och potatisklyftor idag..mumma =) till helgen får de bli oxfilé istället..haha ;)

2012-02-08 @ 14:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0