Svampfynd!

Igår åkte jag till hjo och hämtade en skohylla, tre plan. Perfekt för mina skor!
Dom behöver någonstans att stå ;)
Svängde förbi Malin som satt själv när stortjejen Ebba var ensam på dagis.
Åkte hem, lagade mat och sen drog och jag Kristian ut i skogen en snabbis för att se om de fanns någon svamp.
Två liter renast på 30 minuter. Helt okej. Det räckte att rensa! Jag drömmer till o med om kantareller och skogen nu.. Kankse ska lugna mig ett par dagar?
Här är i alla fall en bild på Krilles fynd! OM han va stolt över den. Dom stora är dock inte lika goda som dom små, men ändå!

 

Idag har jag tänt i kaminen, tvättat två maskiner tvätt och städat huset. Duktigt Stephanie! Och klockan är bara tolv.

Snart dags för mat. Jag gör allt som det sägs att man ska göra för att "sätta igång mig" men de vill nog till o jobba lite hårdare om det ska hända något. Bebisen vill inte ut! Och jag vill bara bli smal, eller.. mindre tjock! Gud vad jag känner att jag tjatar om detta helatiden. A men de är för att jag är trött på o va smidig som en flodhäst!

När jag städade förut kom jag åt en knapp på tvn som gjorde att den stängdes av. Nu får jag inte igång den längre.. Hur fasen gick det här ihop?? Väntar nu på att Krille ska ut o provköra en bil så han kan komma förbi och titta vad felet är. Kanske är sladden urdragen, men jag orkar inte dra fram o flytta tillbaka o krångla. Blir svettig av att bara tänka tanken!

Har en fruktansvärd klåda också, hand flator, under fötter, benen, brösten och armarna. Inte skönt. Inatt satt jag en timme o bara klia o klia, har en mjuk o fin nagelborste som får arbeta sig varm! Måtte de va slut snart. Kvittar om man smörjer in sig... Och nu när jag tänker efter så kilar det på magen med!

Slut på gnäll. hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0