Måndag 12 sept.

Hallå era spanare! Ny vecka med nya möjligheter. Igår bestämde jag mig för att ta nya tag och sluta gnälla på att jag är ruskigt tjock men jag kan väl inte påstå att jag har lyckats. Jag är en riktig gnällfia!
I morse vaknade jag vid sex, lagom att väcka Krille då. Somnade visserligen om och gick inte upp fören klockan nio, skönt! Dagarna blir så otorligt långa om man går uppp tidigt. Men idag hade jag ju till och med ett ärende att uträtta. Jajemön, jag skulle sätta in pengar på banken. Krille har ju såld 93an nu och killen betalade kontant, dåre!
Hur som hellst, jag fick åka till Tibro och sätta in pengarna eftersom de är de ända som tar emot kontanter.
Väl inne på banken säger kvinnan på andra sidan "och var har du fått så mycket pengar ifrån då?" Etf? Måste man redogöra sånt? Först tänkte jag säga "a, du vet jag jobbar endel svart! men hur hade de sett ut? Då kankse hon hade blivit sur,
Istället svarar jag artigt att vi sålt våran bil. Jag fick ett papper att fylla i där det stog var pengarna kom ifrån, var dom skulle in och syftet med instättningen. Dagens samhälle, lika bra o ha dom i madrassen! Man ska inte beblanda sig med banken, hon tyckte säkert bara att det var jobbigt med kontanter för då fick hon ju något att göra på jobbet idag haha!
Jag svängde förbi mammas jobb och kollade så hon skötte sig innan jag åkte hem till min lillasyster. Vi kollade på någon dålig film en stund men nu har vi börjat baka. en dajmkaka... Vetitusan hur detta ska gå men jag bloggar under tiden som hon bakar. Steg ett i det här hemmet: Plocka alltid undan innan du börjar med något. (eftersom ingen plockar undan när de är lara). Jag får alltid börja med disken när jag kommer hit. Ordningsamma jag! HAHA
Nu är kakan i ugnen i 40 minuter och jag hoppas det är värt väntan!
Nu över till något annat. Igår skrev jag ju att jag gått in i vecka 39, idag har jag tagit lite bilder så ni ser utvecklingen. Tydligen ska den sjunka lite till, jag vet inte, jag tycker den är låg men..?
Än verkar ingen bebis va på g. Den äter nog upp sig riktigt nu för jag är döhungrig helatiden!
Vecka 39

V39


Kommentarer
Postat av: Tove

Visst börjar det bli jävligt tungt?!

2011-09-12 @ 15:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0