Respektlöst, visa hänsyn?

Blev en smula irriterad nu när jag och Johanna var ute och sköv barnvagnarna.
Vid rondellen i Karlsborg sätter dom upp nya lyckstolpar, kanonbra tycker jag.
Äntligen får man nästan säga, MEN! Det finns alltid ett MEN..
När vi gick förbi var dom mitt uppe i att slå ner stolparna långt ner i marken och det var ett oerhört
högt ljud, det liksom skar i våra öron,
gubbarna som stog där bervid och hjälpte mannen som satt i maskinen
använde sig av hörselskydd, självklart!
Men när vi nu gick förbi och dom upenbarligen vet hur högt det låter utan dessa hörselskydd kunde de för ynka två minuter sluta slå på stolpen.
Jag kan inte tycka att det är okej överhuvetaget att låta oss som går förbi behöva få denna höga decibell rakt in i örat, men det som är det värsta tycker jag,
är att min 7,5 veckor gamla son låg i barnvagnen och utsattes för detta ljud.
Även Johannas treåriga dotter var med och jag kan inte tycka att det lät lägre i hennes öron. VIsserligen förstår jag att de vill bli klara med sitt arbete och om de skulle sluta slå varje gång någon passerade skulle det ta lång tid.
men , snälla! Tänk efter två gånger i alla fall när barnen passerar!

Tack!



På tal om ingenting!

Har ni testar vår middag från Konsum?
Vi testa våran första påse denna vecka och hittils har det varitgod mat!
Startade veckan med spaghetti och heta räkor. Väldigt heta räkor! haha
Igår var det fläskfile i ugn med ris som stog på menyn.
Idag har jag ännu inte bestämt vilken rätt det blir.
Jag kan rekomendera detta, de är så lätta och goda recept, smidigt o slippa tänka på
vad man ska laga för mat och smidigt när allt finns hemma.


Fläskfilé, äpple och ett lagerblad inlindad i bacon,
kryddad med salt, peppar och curry.
In i ugenen ca 20 min.

Häll på 1 dl grädde de sista fem minutrarna gör susen!
SUper enkelt och gott!

Kommentarer
Postat av: Tove

Tack puffan! :)



Jag hoppas ni blängde ordentligt på gubbarna!

2011-11-09 @ 14:12:32
Postat av: Anonym

Ett tips, just den dagen de slog ner stolparna kunde ni helt enkelt bara ta en annan väg om problemet är så stort :) de kan ju inte bara sluta för 2 minuter varje gång som ett barn passerar, ljuden är lika allvarliga för vuxna som för barn. Ta en sväng med barnvagnarna i hanken eller norra skogen eller bara ta vägen genom campingen ;)

2011-11-12 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0