Bakdags!

Ja, idag har det varit bakdags.
Dagen började med att jag slängde in några skottkärror ved i källaren och sedan blev vi överbjudna på kaffe
hos familjen Sundesjö. Johanna hade bakas kahluatryfflar (dock utan kahlua) Tror hon hade dooleys eller nått, dom smakade bra ändå!
Jag fick med mig receptet hem och började baka, hade nästan allt hemma så det blev en snabb visit på ica.
Det tog en stund o göra fryfflarna och man skulle vänta endel så under tiden som de stelnade och hade sig passade jag även på att göra mazariner.
Även dom blev goda!
Erik och barnen kom hit, barnen var med o bakade.
Nu har dom gått hem och jag sitter hemma med min familj och svettas.
Just de, nä läste rätt, svettas gör jag!

Kahluatryfflar.

Hembakad mazarin.



Krille fick för sig att testa om man kunde värma upp huset med hjälp av våran mys-kamin i källaren. Svaret är ja.
Det har varit 29 grader nere i källaren och här uppe är det ca 27, sjukt varmt! Plus att jag hållt på med spis/ugn hur länge som hellst idag!
Wilmer ligger i enbart blöja här för att inte dö av värmeslag, rena afrika här inne!
Hoppas det hinner svalna någon grad i alla fall innan sovning, annars lär vi sova illa inatt!

Senare ikväll ska jag agera taxi o köra hem mamma o boggi. Morgon dagen har jag ingen aning om vad den bjuder på, kankse slänge jag in lite mer ved.
Idag har jag i allafall fått vinterdäck på bilen och avgassystemet upphängt, lite illa bara att jag slått sönder de lite så det hörs när jag kommer!
HAHA

Nog om det, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0