Festligheter o annat!

Hej mina vänner!
Idag har jag mycket jag vill berätta!


Tänkte börja med helgen som varit.
Helgen började med Fredag, födelsedag. Min prins blev 25 år!
Jag jobbade, vi lunchadepå Ida's och jag bakade en jordgubbstårta. Min och Krilles Familj kom hit och vi hade kalas.
Senare kom min moster o hennes kille. Dom tre satt o drack öl medan vi väntade på Tomas och Marie. Dom kom vid halv ett och då var ja dödtrött, skulle upp o jobba 7 lrödag morgon.
Mjo, ja smög upp på lördagen o jobbade några timmar, sen stressa ja hem, duscha o allt sånt där. Sen vare fix inför festen. Marie åkte med mig och Tomas med Krille. Tiden gick fort fort!
Marie lagade supergod kyckling gryta, MUMS!
Sen var det då dags för fest.
Musiken krånglade och vi var väl heelt klara med den vid 21,22 tiden och festen började redan kl 18! Mindre roligt.
Det blev en lyckad kväll tillslut och jag är djup tacksam för att alla skötte sig så bra. De va inget som hellst bråk, inte onödigt mycket spill (även om de spilldes) Och burkarna hamnade för det mesta i sopsäckarna.
Vi var väl hemma efter två någon gång, tog en nattmacka o stensomna!
Söndag förmiddag var det dags för städ. Jag, Krille o Johanna tokstädade och de va jäkligt varmt! Men de gick bra ändå.
Vi åkte hem till T & M och så åkte vi till Sanremo o käkade.
Sen åkte vi på Sajtsing (stavning?) på kråk och i Kbg. Det blev en riktig slappar-eftermiddag. SKÖNT!
På kvällen nrä T & M hade åkt hem hyrde vi film o sen gick vi o la oss.



Lina Rikard och Marcus


Två tjockisar, Melinda och jag!


Magnus

Johanna



Tomas och Marie


Lina och Anna

Vecka 29.
Ja, och nu har jag gått in i vecka 29! förra veckan, närmare bestämt i Torsdags så fick ja jätte ont i magen på natten, åkte till BM o prata med henne, vi skulle prova med lie vila o ja, vila har jag väl knappast gjort i helgen men jag har inte haft ont mer. Var o lämnade kisseprov idag, bara för att kolla :)
Ja, vecka 29... Det börjr närma sig slutet, snart! Nä men tideng år så sjukt fort, de va ju inte längsen jag va i vecka 14 typ!
allt känns bra, Vi har köpt barnvagn, skötbord,  babygym och så har vi en säng (som ska slipas o målas)
Vi har endel kläder, o mer lär det väl köpas av farmor/mormor och alla andra nära :P
O så har vi ett apotek-kit som mammaköpte för ett tagsen, nagelsax, blöjor, babyolja osv.
Det är säkert massor av saker vi behöver men jag vet faktiskt inte VAD!
Börjar det dra ihop sig att köpa eller köper man bara massa onädigt? Jag kan ju säga att även en blivande mamma är fattig! Inte bara dom som ÄR mammor är fattiga. Jag jobbar inte lika mycket längre, även fast jag jobbar men pengarna räcker inte til :(

Telefoni och Internet
Är det acceptabel att vi har bot i huset en månad och vi har fortfarande varken hemtelfon eller internet!? Vem står för vår faktura nästamånad?
Jag ska ringa tele2. Vi fick ett sms i fredags om att dom skulle koppla in hemtelefonen den 8e, o sen kan de ta upp till tre veckor med inernet efter de! SKA DET BEHÖVA TA SÅN JÄVLA TID!?!?!?!?!
Jag börjar ärligt bli förbannad asså.
hur svårt ska det vara att skeppa ut en gubbfan o koppla in? Är kön så inihelvetes lång? O hur svårt ska de va o ge oss itnernet bara ??????
fyfan. Kokar nästan när jag skriver. INte okej!


Kommentarer
Postat av: Cecilia Uhr

Hej Stephanie,

tråkigt att höra att er hemtelefoni och internet inte kommit igång ännu. Ledtiden för installation kan variera beroende på vad man har valt för produkt, vi erbjuder även hemtelefoni och internet via mobilnätet som går fortare att komma igång med än till exempel vanlig analog telefoni och ADSL. Du får gärna maila mig om du har några frågor och så kan jag passa på och titta på ditt ärende och se om processen kan påskyndas något, du kan även ringa till vår kundservice på 0772-25 25 25.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

2011-07-05 @ 16:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0