Försäkringskassan.

Shit! Det är inte så lite o hålla reda på försäkringskassans alla regler & paragrafer!
Jag hade fattat det som att man räknar ut hur mycket man har tjänat under de 12 senaste månaderna o sen utifrån de räknade man ut vilken summa dagsersättningen blir.
Det går att göra så, men det går även att ta timlönen + 2080 (timmar) = X och sen få ett snitt därigenom.
Och man kan även göra på säkert 2 ytterligare sätt. Vad som är bäst för mig har jag egentligen ingen aning om, men så fort jag får tillbaka mitt papper ja har skickat in/efter så ska jag åka in till försäkringskassans kontor och be att dom hjälper mig.
Då ska ja ha med mig alla uppgifter ja kan hitta så jag slipper åka tillbaka igen. ;)
Jag har suttit en stund o läst igenom allt på deras hemsida och det känns som jag blir klokare, men när jag tänker efter så blir jag nog faktiskt inte det.
Det är typ hundra tankar och funderingar man har, men det är svårt att finna svar och innan jag får hem blanketten som ja ska fylla i så känns de typ lönlöst o spekulera mera i de.

Hur som hellst, idag har jag även ringt och krånglat med telefon och bredband. Vi sa upp allt som hade med Tele2 o göra, eller nu ljög jag. Mobilen är ju kvar där, men bredband o hemtelefon är avslutad.
Vi valde att skaffa Telia nu istället för de gav oss bästa priset och telia brukar väl inte krångla?
Oftast är som dyrast, men de är även dom som fungerar? Jag känner just nu att jag mer än gärna betalar för nånting som fungerar istället för nånting som bara fungerar ibland, trots att de som bara fungerar i bland är billigare, så vill jag ha ett dyrare alternativ så jag kan känna att det alltid fungerar. Logiskt va?

I morse kom mamma, hon kom redan klockan nio, den dagen då jag hade sovmorgon! HAHA
Jag vakna tio i nio, hade en sån jävla konstig dröm (som jag återkommer med).
Hon smög upp på altan o började sola och jag åt lite frukost innan vi gick ut i garaget och började slipa på stolar/spjälsängen igen.
Slipningen gick ju bra, men fan va dålig jag är på att måla! Jag tror seriöst att jag är sämst i världen på de! Vi får se hur de blir nu när det torkar, annars slipar vi ner de igen och sprejlackar.
Men då har jag försökt.

Fötterna är kass som vanligt, ryggen sköter sig någorlunda. Vill ni veta om min dröm? Jag skriver varesej ni vill läsa eller ej. Jag ska göra den rätt kort.
Allt handlade egentligen om vatten, fartyg, flygplan och självklart den kommande bebisen.
Vi befann oss uppe vid grytåsen (utanför Mölltorp) och jag födde i alla fall min dotter (jag vet inte kön på bebisen i dagsläget men i drömmen blev det altså en flicka.) eftersom hon föddes 26/7 så var hon nästan 60 dagar för tidigt född och det ledde till att hon var mycket liten och svag.
Hon var kvar på sjukhus och jag var ute i skogen och njöt av att jag kunde ta en löprunda, hur sjukt som hellst!
Jag var från början as lycklig över min dotter som äntligen hade kommit, sen hände massa konstigheter emellan o i slutet av drömmen togs min lilla dotter ifrån mig, hon blev inte strakare ju längre tiden gick. MYCKET LEDSAMT!!!
Då vaknade jag naturligtvis och kännde mig tom och ensam, jag gav Krille en puss o då vaknade han av ett ryck o blev sur. Då gick ja och åt frukost. Lång historia som blev kort!



Det var allt för mig, även fast jag har hur mycket annat attberätta om, men det blir för långt för er att läsa. PUSS!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

"då vaknade han och blev sur" hahaha.. dummis krille

2011-07-26 @ 21:51:28
URL: http://mathildaekmarks.blogg.se/
Postat av: Cecilia Uhr

Hej Stephanie,



Tråkigt att se att du har lämnat oss. Hoppas du har trivts under din tid som kund hos Tele2 och att du blir nöjd med ditt nya abonnemang. Om du har några synpunkter eller tips som kan göra oss bättre får du gärna mejla dem till mig.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

2011-07-28 @ 12:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0