Boktips!

Idag tog jag en sväng till biblioteket för att hitta en bok om graviditet. Vi ficki läxa av Bm att ställa frågor tills näsa gång. Vi har nämnligen inte haft en ända fråga, jag har ofta tänkt "de är långt kvar.." Men icke sa nicke! De är inte så långt kvar och det är god tid att jag börjar intressera mig för vad som komma skall.
Så som sagt, gick ju till bibblan och där hade dom bocker från 92-98. Inte så roliga med andra ord!
Jag visste att Melinda hade en bok som vi tittat i då jag var i vecka 10 kankse? Den verkade bra, så jag skickade sms till henne o fråga om jag fick låna den. Och det fick ja ju såklart. Nu vill jag bara tipsa alla blivande mammor om denna bok!
Jag har nu suttit och läst den i ungefär två timmar och det gick bra, trots att jag inte gillar o läsa nu förtiden.
Den va intressant, o tog upp precis sånna saker som jag omedvetet undrar över.
Det finns lite bilder, o sen den här "vecka för vecka" som jag tycker är kanon o läsa, de är spännande o se vad som har hänt och kommer hända senaste/kommande veckan.
Jag vet inte vad ni har på erat bibliotek med boken heter i alla fall Mammapraktika, graviditeten vecka för vecka.



Nu har jag endel funderingar jag ska fundera över så återkommer jag så fort jag har något på hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Melinda Wendel

Härligt att du gillar den=) Jag avgudar boken, den har varit min bästa vän de senaste 8mån=)

2011-07-07 @ 21:06:05
Postat av: tove

misstänkte att der var du, ja.. försäkringspapprena finns ju på försäkringskassan, både på deras kontor och på nätet, vi tänkte vara smidiga och skriva ut dom och fylla i själva o skicka in, men det funkade inte att skriva ut på vår dator så vi åkte dit, fick papper sen fick vi åka in igen för att vi behövde hjälp med vissa frågor haha! Det är INTE lätt det där :)



Ska absolut kolla in den där boken, verkar bra!



kram

2011-07-07 @ 22:13:04
URL: http://nevani.blogg.se/
Postat av: Tove

Japp o större lär jag bli (; usch då, men du funderar inte på att söka gravidpenning? Kan vara bra att skicka in det redan nu, du har ju inte så långt kvar. Det är lite svårt att veta om jag följer kurvan eftersom jag bara mätt en gång ;) haha..

2011-07-08 @ 12:51:12
URL: http://nevani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0