Minisemester!

I lördags morse drog vi och grannarna på 19 till götet på en weekend.
Jag visste att det inte kunde bli annat än bra. Det blir alltid bra när man är med dom!
Krille var lite "nervös" över bilresan ner, eller körningen i stan men vi följde bara efter Erik o dom så fixade det sig galant!
Vi var nere vid tolv och då var rummen redan klara så vi kunde checka in direkt. Kanon!
När jag och Krille kom fram till våran dörr läser han "svit". Vi öppnar och kikar in, jag blev osäker och gick ner för att kolla så allt stämde.
Som svar fick jag "grattis ni har blivit uppgraderade"
SWEET!
Om vi blev glada, Erik och Johanna fick ett familjerum som dom hade beställt, lite avis blev dom nog thihi!
Jag och Krille va as nöjda iallafall!
Vi gick ut på stan en sväng, Krille fynda ett par jeans, jag köpte en julklapp till Wilmer.
Sen gick vi till Jensens Bofhus och käkade oerhört god mat!
Det var dock as lång kö och de spöregnade ute. Det tog väl två, trew tiimmar o käka, vi tog trerätters, lyx!
Ungarna skötte sig sååå bra! Det är roligt då :)

På kvällen gick vi till Liseberg, oj vad det regnade på oss!
Krille och Albin åkte juxeboxen och vi andra tittade på. Sen skulle jag "bara" ta en lott på en av chokladhjulen.
KATJING!! Jag vann stjärnvinsten direkt! :)

När vi gick där inne märkte Erik att bilnyckeln var borta, lite tråkiga nyheter men jag tyckte att familjen höll humöret uope ändå. Meja åkte Kaffekopparna och några hästar medan jag och Albin tog en sväng i slänggungorna, precis när vi skulle flyga iväg började det spöregna och hagla på oss.
Alla blev dyngsura och vi fick gå tillbaka till hotellet.

När vi kom tillbaka till rummet stog en korg på vårt bord med två flaskor champange, två påsar chips och en påse godis, ännu mer lyx! Vi ringde familjen som kom på stört! Vi delade broderligt så alla fick av allt, oj så myckigt!
Sen satte vi oss i barnen och tog ett glas öl/vin(alkoholfritt) och myste resten av kvällen.



Wilmer ligger utslagen i svitsängen :)

Söndag morgon fyller meja upp champangeflaskorna med vatten och dricker "champange".
gullunge!!!

Morgon därpå gick vi till stan på nyckeljakt, och tror ni vi blev glada när den var återfunnen på jack and jones?
Vi gick lite mer på stan och sen tog vi en sväng till Ikea.
Till mat åt jag Ikeas julbord, helt okej ändå haha!
Vi åkte hem vid sex, och var tillbaka på tallstigen vid 22.

Wilmer har varit såå duktig och skött sig exemplariskt som vanligt!

Såå, jag kan bara säga att detta har varit en jätte bra helg och jag trodde ingenting annat heller för den delen.


Kommentarer
Postat av: Tove

Låter hur härligt som helst! Nu längtar jag också till götet! :)

2011-12-12 @ 14:29:32
URL: http://iven.blogg.se/
Postat av: Tove

Jodå i början är det lite krångligt men sen går det bra, han har iofs inte ätit så mycket ur flaska men jag minns att det var lite jobbigt för honom att ta bröstet efteråt! Vad var det för fiffigt du köpt då? :)

2011-12-12 @ 20:14:25
URL: http://iven.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaa guuud, man blir ju bara större o större för var dag könns de som! Taack :)

2011-12-13 @ 03:34:48
URL: http://lindacarlstroom.blogg.se/
Postat av: Helena

Var gärna med i min blogg-tävling där du kan vinna ett presentkort på 200 kr att handla för på HappyGift :)

2011-12-13 @ 08:07:02
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0