Kräftfiske!

Årets första kräftfiske avklarat! Hoppas på ännumeer! -Vilket de blir!
Åkte till Mölltorp till mamma igår och då höll Boggi på o fixade med burarna, tur jag hade som svängde förbi!
Så började hjälpa till, Boggi skulle iväg en timme som blev två. Inget ovanligt. Jag la mig i mammas lilla pool och glassade lite. eller jag såg nog mest ut som en säl! Men skönt var det. Har fåt tillbaka färgen nu som jag hade i grekland, mummakardemumma!
Vi Kom väl efter tusen om och men vid klockan... fem?
När vi kom dit låg bara toppen av båten över vattnet så vi fick börja med o krångla, försöka dra up den och sen ösa.
Fyfan luktade skunk!
Ett tips till er som inte vet att Kattmat är ett kanonbete kan ja säga att d är det!
Luktar fan dock!
När vi hade lagt i burarna o va tillbaka var jag självklart nyfiken på om de had kommit något och gissa om det hade de!
Bästa fångsten på kortast tid!
Undranu va boggi sa, kan de varit tre tjog (stavning?)
Dom gav Boggi dock bort >.<
Vid elva snået åkte vi tilbaka en gång till och vittjade burarna, vi slängde tillbaka 2-3 tjog som va för smått men fick ännumer stort att ta med oss hem. Och nu på morgonen har Boggi, Fredrik och Zenobia varit iväg och vittjat ännu en gång.
Vet inte vad dom fick nu men det ska jag ta reda på!

För er som inte vet vem Boggi är så är det min mammas sambo.

Bilden är från ett annat år, förrförra ithink!
Igår var det strolande sol! :)

Nu sitter jag och väntar på mit hjärta. Vi ska till Gränna idag. Typ som en minisemester, tiden räckte inte till för övernattningar osv men vi har pratat om gränna sen vi blev tillsammans så ser fram emot att åka nu äntligen!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Tove gravid v.32★

Vad kul med kräftfiske, och gränna! Dit ville jag med i sommar men det har inte blivit av :(



Visst är halsbrännan ett helvete ja, jag har båda sorterna av gaviscon, tuggtablett och den där sörjan, tabletterna fick jag spotta ut och sörjan är så jävla vidrig men den hjälper ju iallafall så den tar jag nu motvilligt! Sen köpte V novalucol till mig igåe och de hjälper en kort stund iallafall och smakar godast :)



Jag tror jag med kommer gå upp mer än tolv, buhu! Men man får hoppas att mycket är vätska och inte fett haha, sen är det väl egentligen inte hela världen heller menmen som du sa, rulla barnvagn hela hösten lång ska nog råda bot på kilona :)



Visst är det äckligt med läckandet? Fast lite bra känns det ju då det borde vara ett tecken på att det kommer finnas mjölk till bebis :)



Kramar!

2011-08-05 @ 11:00:15
URL: http://nevani.blogg.se/
Postat av: Mathilda

förövrigt heter det inte vickat utan vittjat (vet inte hur det stavas dock) haha

2011-08-05 @ 12:44:18
URL: http://mathildaekmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0