Helt insnöad!

-mitt i sommaren? Ja, inte så mycket snö här just nu och det känns skönt eftersom det är Augusti vilket betyder sommar och värme. Däremot är jag helt insnöad i babyvärlden!
Dagen har jag spenderat med bästa Melinda. Vi åkte till stan en sväng. Melinda är görjätte gravid och hoppas på hennes bebis ankomst snarast! Vi gled runt i butiker, var bland annat inne på babyproffsen o hamnade it ett startpaket. Som jag ännu inte vet riktigt Vad de innehåller. Fick en blöjhink i alla fall o de var väl mest den jag var ute efter :P gratis är gott!
När vi var i Motala hittade jag ett par urgulliga byxor till bebben som jag då inte hade råd att köpa. Idag letade jag förbrilt efter dom men kan inte hitta dom någonstans! Jag och Melinda har egna teori om att dom fanns inte i rättfärg men att jag i mina drömmar har mixat två byxor så dom blev som jag ville. Hm Kan det vara så?
Jag hittade i alla fall lite grejer som jag kunde köpa, menan får hallå fingrarna i styr! Köpte två bodys, en grå/röd-randig från kappahl, och sen ett par gråa byxor som man kan matcha till, storlek 62. (Har hyfsat mycket 65 nu så varierar lite haha) och sen en vit body med en elefant på från Cubus. Storlek 56.

Jag köpte även ett par nya leggings till mig själv, dom andra är sönder. Och det bästa av allt, kaffe köpte bara billiga grejer idag, 34-99 spänn, värsta kapen!
Efter en sväng på Elins esplanad åkte vi till jysk. Citerar Ove Sundberg från solsidan "Det är så jäävla billigt på jysk!. Oh no, plånkan is at Home!"
Där köpte jag nya gardiner till "lillarummet" Lila! Blev fint. Och sen köpte jag täcke och kudde till bebis. Oj vilket lyxigt sett den ska få. Hyfsat billigt också. Och allt det här fick mig att tänka på spjälsängen som står halvfärdig, så när jag kom hem satte jag igång och började måla. Nu är den snart färdig för montering!
Nu på kvällen tog vi en prommend ner till Konsum. Borde ta en sisådär 20 min. Men det tog nog säkert en timme för oss. Jag är allt annat än snabb men jag försöker! Dags att sova, i morgon ska det jobbas! Pusshejleverpastej!

Kommentarer
Postat av: Tove gravid v33

Säg till om du nånsin hittar kakor som man blir smal av Stephanie!! Haha puss

2011-08-08 @ 23:52:15
URL: http://nevani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0