Gnällfia!

Är egentligen inte så blogg-sugen men har inget o göra... har jobbat idag, varit hos bästaste farfar, 91år, suttit i Telias telefonkö femtio minuter, o en sväng i Mölltorp hos pappa. Vi har bokat in en resa till Göteborg i helgen, hotell o sånt :)
Glömde plånkan hemma och när jag skulle till Ica för att handla skulle ja o krille mötas utanför. Han hade en gammal moped o åkte på... så ringer han och säger att helvetet har skurit. Yey. Nu blev det inget Ica och jag blir så frustrerad vid motgångar! Typ vansinnig, flyförbamnad, skogstokig, rasande... liksom så tårarna sprutar. Jag åkte hem och lugnade ner mig lite innan jag åkte till q8 o köpte Panpizza o mjölk. Hade behövt bröd, o kanske lite godis, bananer, vem vet Vad jag behöver egentligen, ibland blir jag ju bara sugen på något gott o då måste sånt finnas!
Nu har kaffe ätit min pizza, druckit min mjölk.. bara vänta på ätt det ska bli nästa dag. Hatar kvällarna, finns inget bra på tv. Jag är rastlös o län inte sitta still ändå samtidigt som jag inte vill sova, eller rättare sagt bebis är som vaknast då!
Det sämsta jag har gjort inse det här året var när jag sålde med tvn i lägenheten. Ångrar det något fruktansvärt! Jag tänkte ätt de inte är så dyrt med en ny, o de är de ju inte egentligen men de gäller ju att ha dom där pengarna över... om jag hade haft min tv hade jag kunnat ha den i sovrummet o somnat till på kvällarna, de är as gött! Aldrig samma sak o titta på tv uppe o sen gå ner för att sova...
A det blev lite gnäll här kände jag... jag här lite smått ont ikväll också, de trycker upp mot lungorna samtidigt som det krafsar nere i, a Vad kallar vi "den"? Muffen, musen? Man får säga Vad man vill men neråt är den påväg och det känns!
Nu ska jag sluta gnälla och hoppas på att jag somnar, i morgonen. Blir det ett kort jobb pass innan begravning. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0